סגנונות תקשורת בשילוב פוטותרפיה

 

עדו לביא מבכירי צלמי האופנה והפרסום בארץ מזה 20 שנה . עדו בוגר המסלול לפוטותרפיה במוסררה ירושליים, משלב בסדנאות התבוננות דרך המדיום הצילומי בצורה חוויתית ועדכנית. השימוש במדיום הצילומי מאפשר לפתוח ערוצי הבנה ותקשורת בין המשתתפים, וגישה לנושאים רגישים בדרך נעימה ומזמינה.

"סגנונות תקשורת" נחשב לאחד הכלים התקשורתיים הנגישים והאפקטיביים ביותר בכל הקשור לתקשורת בינאישית, מקצועית, ניהולית ובכלל.
שליטה בכלי מאפשרת הקשבה איכותית יותר, פתיחות רבה יותר וסיכוי גדול יותר לשת"פ איכותי, בדרך להשגת התוצאה הרצויה לנו בסיטואציות השונות.

שילוב של פוטותרפיה מעשיר את ההבנה מהו סגנון תקשורת, איך כל סגנון ״רואה״ ותופס את העולם, ואיך ניתן להבין האחד את נקודת מבטו של האחר טוב יותר, בדרך לשיתוף פעולה וחיבור בינאישי איכותי.

עדו לביא

 

למה פוטותרפיה

  - הצילום תופס מרחב הולך וגדל בחיינו – אנו חשופים יום יום למידע ויזואלי המציף אותנו מכל עבר. בניגוד לעבר בו הצילום נדרש לידע טכני מורכב ולציוד יקר הרי שכיום לכל אחד מאתנו מצלמה טובה במכשיר הסלולרי שלו. מבלי משים מושגים מעולם הצילום נכנסים לשפת היום יום שלנו ונעשה בהם שימוש בלתי פוסק. אתה לא בפוקוס , תתמקד , אני רוצה לעשות zoom in , זה נראה לי חד גוני { ש"ל} , הייתי רוצה יותר "צבע" , צריך לראות את זה בפרספקטיבה הנכונה....   

הצילום נתפס ע"י רובנו כפעולה לא מאיימת  , תוצאה המידית המספקת שביעות רצון והתייחסות מידית למציאות, הפעולה הצילומית ותוצאותיה הן עוקפות קוגניציה   , תמונות שצולמו כמעט כלאחר יד מעלות על פני השטח נושאים רבים שמנחה מיומן יכול להשתמש בהם לעבודה משמעותית בפורומים שונים . הצילום מאפשר לנו פעמים רבות לומר דברים שקשה לנו לבטא במילים ומאפשר יציאה לשיח משמעותי .

מבנה הפעילות

א. היכרות עם 4 הסגנונות התקשורת, מהו הסגנון שלי, איך מתנהלים 4 הסגנונות בארגון

ב. חימום פוטותרפיה + היכרות עם המצלמה הכי טובה שייש לנו היא המצלמה הכי זמינה – הטלפון הנייד ! 5 עקרונות לצילום מודע ומכוון – שימוש בצילום כשפה

1 – ארגון בסיסי של הסביבה הצילומית – נקיון העדשה , רזולוציה , תאורה / השוואה בין צרכים אלו לצילום נכון לבין ארגון סביבת העבודה שלנו בצורה יעילה לקבלת תוצאות מייטביות

2-  zoom in zoom out - הסבר על האופציה הזאת המצלמה – ההבדל בין הפעולה האופטית לפעולה הדיגיטלית  /  הרחבה למשמעות הזאת בסביבת העבודה – כניסה לפרטים מול ראייה כוללת מתי זה משמעותי ומתי לא.

3 – framing - חשיבות המסגור בפריים והחשיבה מה אנחנו מכניסים למסגרת ומה לא / מעבר לדיבור על חשיבות " מה נכנס לי לפריים?" "מה מפריע לי בפריים?" – ההחלטה במה להתרכז תלויה בנו ויש לה חשיבות גדולה ביעילות שלנו.

4 – focus - כמעט כל מילה מיותרת  - על מה נתמקד? מה בפוקוס ומה לא ? – מה מפריע לנו להתמקד בעבודה ? מה עוזר לנו להישאר בפוקוס

5 – עריכה / מעטפת . עריכת התמונות והשבחתן לאחר הצילום , בחירה בין ש"ל לצבע , קונטרסט , הדגשי אור וצל -  חשיבות העריכה והסיכום בעבודה כדרך להבהיר, לחדד מטרות ומסרים

ג. הצילום כמתן ביטוי אישי

המשתתפים בסדנא יצאו לזמן צילום אישי אותו יחלקו אחרי כן במסגרת הקבוצתית . הצילום יהיה ע"פ הנחייה כמה שיותר פתוחה כדי לאפשר צילום אסוציאטיבי , כזה שיבוא מה"מהבטן" ופחות דרך המחשבה – עם זאת יושם דגש על הכלים שנלמדו בחלק הקודם של הסדנא ושימת הדגש על 5 העקרונות . לדוגמא בסדנת מנהלים אפשר להגדיר את המילה דיוק כמטרת הביטוי הצילומי , חשוב לתת לאנשים זמן לחקור ולשהות עם ההגדרה והבחירה הצילומית , לעיתים לאנשים לוקח זמן לחקור ושחרר את אופן הביטוי הצילומי שלהם. יש לשים דגש על כך שהמטרה היא לא " לצלם יפה " ואין פה כל אלמנט של שפיטה – אין דבר כזה צילום טוב או רע , כל צילום הוא מצע לשיח מפרה.

ד. שיח קבוצתי מונחה על תוצאות הצילומים האמצעות ה whats app web

ה. סיכום – איך מזהים מהו סגנון התקשורת של האדם שמולי באמצעות שיח + תמונות, איך לתקשר נכון עם כל סגנון וליצור שת״פ איכותי.

מנחה הפוטותרפיה - עדו לביא

 

יצירת קשר

050-8855343 - איציק

052-3532244 - הדר - מנהלת קשרי לקוחות

office@itziklevi.co.il

הלולב 4 צור משה
ת.ד. 795 42810